Selecteer een pagina

Een online training maken, daar komt echt best veel bij kijken!
Denk aan de content, de tools, inrichting, technische koppelingen en ga zo maar door…

Jij hebt zoveel content te bieden aan jouw klanten, dat is het probleem niet. Je wilt jouw content graag verwerken in een online training zodat je nog meer mensen kunt bedienen met jouw kennis en kunde.

Dus… een online training maken, dat is het idee! Maar hoe ga je dat vertalen in concrete plannen? Hoe en waar begin je?

Keuzestress

 

Er zijn veel systemen waarin je een online training kunt maken. Enkele voorbeelden zijn:

WordPress kun je ook als basis gebruiken. Maar aan alleen WordPress heb je niet voldoende. Je hebt dan weer tools nodig zoals OptimizePress, ProfitBuilder, Divi of Thrive. Dit in combinatie met Wishlist Member.

Om je een idee te geven van wat er allemaal komt kijken bij het maken van een online training, heb ik samen met Sonja een checklist gemaakt. Deze kun je hier downloaden. Je hoeft alleen je naam en e-mailadres achter te laten.

Go, go, go!

 

Wat ik vaak merk in de praktijk is dat ondernemers graag hun kennis omzetten in een online training. Helemaal blij en vol zelfvertrouwen gaan ze van start. Vol energie en enthousiasme beginnen ze met het maken van video’s, werkboeken, audio’s etc. Ondertussen zijn ze ook al gaan ‘roeptoeteren’ dat er een online training aan komt en dan…

Dan komt het technische gedeelte van een online training om de hoek kijken. Er moet een systeemkeuze gemaakt worden en als dat gedaan is, moet de inrichting nog. De lessen moeten erin gezet worden, er moet een koppeling komen met een ‘shoppingcart’ en vaak is er ook een koppeling met een autoresponder zodat deelnemers automatisch de lesmails gaan ontvangen. De chaos is compleet en de paniek slaat toe!

Ik kan wel janken

 

Hoe vaak ik het al niet heb meegemaakt dat ik een mail van een ondernemer kreeg die compleet in paniek was. Of zelfs al in tranen achter de computer zat.

Een mail waarin staat dat er al deelnemers zijn voor de online training, dat de content ook al helemaal klaar is, maar dat de techniek een groot struikelblok is. Dat vreet energie.

En ik begrijp dat… Het is niet je core-business. Je vind het misschien niet eens leuk om allemaal uit te zoeken hoe het werkt en het kost je ook nog eens enorm veel tijd!

Besteed het uit

 

Ik heb hier eigenlijk maar één advies voor. Nou ja, misschien twee.

Besteed het uit!

Zorg ervoor dat je inhoud staat als een bus! Ga promoten, ga zorgen dat je deelnemers krijgt voor je online training maar bovenal, ga datgene doen waar jij plezier in hebt en waar jij energie van krijgt!

En is dat niet van het maken van een online training, wat betreft het technische gedeelte, besteed het dan uit. Ik kan je daar bij helpen. Wat ik kan doen is onder andere:

  • het maken van je salespagina
  • het maken van je online training
  • het inrichten van je shoppingcart
  • het inrichten van je autoresponder
  • ervoor zorgen dat technisch alles goed in elkaar zit

Jij hoeft je om de techniek dan helemaal niet druk te maken!

Wil jij weten wat ik hierin kan betekenen voor jou, klik hier.

Wil jij zelf je online training maken, maar wil je niet alles zelf uitzoeken. Kom dan naar de eendaagse workshop waar we in één dag tijd jouw online training neerzetten. Voor meer informatie, klik hier

 

Share This