Selecteer een pagina

Stel je eens voor…

Je hebt een fantastisch idee om je producten en/of dienstenaanbod uit te breiden. Eén van je voorwaarden is, dat je klant je product of dienst online kan kopen en direct kan afrekenen. Je wilt dit proces helemaal automatiseren zodat je hier in de voorbereiding niet teveel tijd aan kwijt bent en je je volledig kunt focussen op jouw nieuwe product of dienst.

Er zijn diverse manieren waarop je dit proces kunt automatiseren. Enkele bekende voorbeelden zijn:

Autorespond 
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn

 

Het grote voordeel van Autorespond is dat het een alles-in-éénpakket is. Je kunt met Autorespond je producten/diensten online verkopen en direct laten afrekenen. Het systeem bevat nu zelfs een mooie functionaliteit zodat je in je shopping cart aanvullende informatie kunt geven. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een testimonial of een gerelateerd product

Houd er wel rekening mee dat je een aparte betaalprovider zoals Mollie of Sisow nodig hebt. 

Zodra er een verkoop via de shopping cart heeft plaats gevonden, kun je direct een mail sturen en/of een gehele mailreeks opstarten. Je kunt dus alles op voorhand al klaarzetten. Ideaal!

En wil je in de toekomst met affiliates werken, dan kan dat ook met Autorespond. Ook dit kun je automatiseren. Het enige dat je dan nog zelf moet doen, is de afrekening en het uitbetalen van de affiliates.

Voor meer informatie over Autorespond, verwijs ik je graag door naar hun website

Eventbrite 
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn

 

Je kunt Eventbrite voor meerdere doeleinden inzetten. Denk bijvoorbeeld aan het verkopen van kaartjes voor een festival of conferentie. Maar je kunt ook je (online) training aanbieden of zelfs een barbecue in je achtertuin organiseren.

Eén van de grote voordelen van Evenbrite is dat er geen kosten in rekening worden gebracht als jij een gratis evenement aanmaakt. Op deze manier kun je heel eenvoudig een webpagina opzetten, mensen uitnodigen en de RSVP’s bijhouden.
Bied je een betaald product en/of dienst aan, dan berekent Eventbrite wel kosten. Je kunt zelf kiezen of je deze kosten wel of niet wilt doorberekenen aan je kopers.

Voor meer informatie over Eventbrite, verwijs ik je graag door naar hun website

Woocommerce 
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn

 

Zelf maak ik gebruik van Woocommerce. Woocommerce is een gratis e-commerce plugin die je de mogelijkheid biedt alles te verkopen op een mooie manier. Deze plugin kun je naadloos integreren met WordPress.

De look & feel kun je volledig customizen naar je eigen huisstijl. En de plugin is heel eenvoudig in gebruik. Dit zijn twee voordelen van Woocommerce.

Met alleen WooCommerce kun je echter geen follow-up mail sturen. Maar dit kun je oplossen door bijvoorbeeld Mailchimp of Active Campaign te koppelen. Zodra mensen iets kopen, kun je de mails vanuit je Autoresponder laten versturen.

Zelf werk ik met MoneyBird als boekhoudsysteem en ook dit heb ik gekoppeld aan WooCommerce. Ik vind dit persoonlijk super fijn! De factuur wordt namelijk direct vanuit MoneyBird aangemaakt en verstuurd. Ook wordt de betaling geregistreerd. Je kunt deze koppeling realiseren door de MoneyBird API koppeling te installeren in je WordPress website.

Zelf heb ik het boek ‘Begin een eigen webshop met WordPress en Woocommerce’ gelezen om een start te kunnen maken met Woocommerce. In het boek wordt helder en stap voor stap uitgelegd hoe je Woocommerce in je website kunt integreren. Let er wel op dat sommige details al iets verouderd zijn.

Onlangs kwam ik een handige website tegen met allerlei tips en tricks over Woocomerce, namelijk Wcommerce.nl 

Voor meer informatie over en/of het downloaden van Woocommerce, verwijs ik je graag door naar hun website

Kijk welk systeem voor jou geschikt is

 

Als je aan mij vraagt welk systeem je moet gebruiken, dan kan ik daar geen concreet antwoord op geven. Dat is namelijk voor iedere ondernemer anders. Zet voor jezelf goed op een rijtje aan welke eisen jouw systeem moet voldoen. Bedenk ook goed welk budget je beschikbaar hebt want bovengenoemde systemen variëren qua prijsklasse.

En wil je dit allemaal zelf inrichten of besteed je het uit aan een Virtueel Assistent? Als je het uitbesteedt, kun jij je focussen op de inhoud van jouw product of dienst.

Heb je ondersteuning nodig in het opzetten van één van deze systemen? Neem dan contact met mij op. Ik ga graag met je in gesprek om te kijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen.

Share This