Selecteer een pagina

In mijn vorige blog heb ik je uitgelegd wat het verschil is tussen een virtueel assistent en een virtueel manager. In dit blog vertel ik je meer over het programma Strategisch Succes dat ik nu volg en dat bijdraagt aan mijn ontwikkeling naar virtueel manager.

Hoe het begon 

 

Rond juni vorig jaar kreeg ik van Petra Fehring van Academie voor Virtueel Professionals een mail waarin ze haar destijds nieuwe programma Strategisch Succes aankondigde. Toen ik die mail kreeg, was ik super blij, want ik wist dat dat programma mijn volgende stap zou worden. Vol enthousiasme plande ik dan ook een oriëntatiegesprek in.

Zeg niet ‘misschien’ als je gewoon ‘nee’ wilt zeggen

 

De datum van het gesprek met Petra naderde en ik begon steeds meer te twijfelen. Niet aan het programma, maar wel aan het feit of dit voor mij het juiste moment was. Ik wilde namelijk nog zoveel voor mijn eigen bedrijf realiseren zoals een gratis weggever over hoe je online trainingen maakt, een workshop aanbieden, samen met Sonja zodat je in één dag je online training in de basis klaarzet, maar ook moest ik in mijn hoofd nog rust zien te creëren.
En daarom besloot ik mijn gesprek af te zeggen. Want als ik nu al twijfelde, dan zou ik er nooit voor de volle 100% voor kunnen gaan.

Zes maanden gingen voorbij 

 

En zo gingen er zes maanden voorbij. Ik zag rond augustus nog een keer iets over Strategisch Succes voorbij komen en daarna niet meer. In december kwam ik Petra tegen tijdens een workshop. We raakten aan de praat en ik gaf aan dat ik graag in januari wilde instromen in haar training. En zo geschiedde. Op 13 januari had ik mijn eerste live-dag!

Ben jij ook klaar voor een volgende stap? Word strategisch succesvol!
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn

Elk kwartaal staat er een onderwerp centraal

 

De training is opgebouwd uit online trainingsvideo’s, maar ook livedagen, drie per kwartaal. En elk kwartaal staat er een onderwerp centraal. Zo begon ik in januari, februari en maart met het onderwerp: het stroomlijnen van het operationeel management. In dit kwartaal leerde ik het optimaal systematiseren van de diensten en processen in een bedrijf zodat de operatie soepel verloopt. Ook het managen en coördineren van een team kwam aan bod.

Het tweede kwartaal gaat over het analyseren van statistieken en financieel ROI. In dit kwartaal leer ik onder andere de statistieken van social media en websitebezoekers te analyseren zodat ik nog beter kan onderbouwen wat er wel of niet werkt binnen een bedrijf. En ik krijg inzicht in cijfers om een strategisch prijsbeleid te kunnen voeren.

Het derde kwartaal gaat over mijn eigen bedrijf. Wat wil ik bereiken met mijn bedrijf, wie wil ik zijn en wat vind ik belangrijk? Die vragen staan dan centraal.

En in het vierde kwartaal komt het beheren en het ontwikkelen van een sales en marketing flow aan bod. Ik leer te anticiperen op vragen van prospects om het hele sales- en marketingproces te optimaliseren. Ik leer wat ik kan doen om een prospect warm te houden; van informatie toesturen tot aan het verbeteren van de landingspagina.

Pas het geleerde direct toe in de praktijk

 

Wat ik super fijn vind aan de training is dat ik het geleerde direct in de praktijk kan toepassen. Nadat ik deze training ben begonnen, heb ik direct één van mijn klanten benaderd om te vragen of ik binnen haar bedrijf mijn rol kon veranderen van virtueel assistent naar virtueel manager. Zij stond hiervoor open. En zo kon ik direct het geleerde in de praktijk uitvoeren.

Natuurlijk kan ik niet alles direct toepassen en moet ik keuzes maken waarbij ik kijk naar wat de meeste prioriteit heeft. Daarnaast kan ik ook niet altijd alles bij elke ondernemer toepassen. Vaak pak ik de basis en probeer ik deze per situatie te finetunen.

Wil je meer weten

 

Lees hier meer over de training Strategisch Succes. Heb je vragen? Stel ze gerust onder dit blog. Ik beantwoord ze graag.

Ben jij ook klaar voor een volgende stap? Word strategisch succesvol!
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn

Share This