Zoek je als online ondernemer een betaalsysteem voor jouw online training, coaching, producten, evenementen, abonnementen, etc.? Plug & Pay is toonaangevend in Nederland en België vanwege de effectieve betaalpagina’s en mogelijkheden. Inmiddels zijn er al 50.000+ betaalpagina’s mee gemaakt en is er 450+ miljoen omzet verwerkt. 

In dit artikel vertel ik je uitgebreid over de 9 voordelen van Plug & Pay voor jou als online ondernemer. Ontdek alle voordelen of klik op één van de voordelen in de inhoudsopgave waar je meer over wilt weten.

Geen ingewikkelde instellingen en gedoe meer met een webshop. Met Plug & Pay staat jouw betaalpagina binnen 5 minuten online. Kies ervoor om zelf een betaalpagina aan te maken en aan jouw product te koppelen of kies één van de vele kant-en-klare templates.

Plug & Pay werkt ontzettend intuïtief waardoor iedereen in staat is om een betaalpagina te maken voor zijn online training, producten, etc. Je kunt de volgende onderdelen aanpassen, toevoegen of juist weglaten:

  • Logo
  • Huisstijl
  • Omschrijvingen
  • Afbeeldingen
  • Video’s
  • Reviews
  • Of eigen velden zoals productkleur, afmeting, datumselectie, etc.

Extra omzet met Plug & Pay

Plug & Pay biedt de mogelijkheid om op een makkelijke manier meer omzet te genereren. Denk hierbij aan:

  • Kassakoopjes / Order bumps
    Dit zijn producten die worden aangeboden tegen een lagere prijs dan het originele product (of dienst) die iemand in eerste instantie wilt kopen. Een kassakoopje komt tevoorschijn wanneer jouw klant afrekent. Het enige wat jouw klant hoeft te doen is een hokje aanvinken.
    Zo ziet een kassakoopje bij Plug & Pay eruit
  • One-click-upsells 
    Dit is een product (of dienst) die direct na het betalen van het originele product/dienst in beeld komt. Er is dus al afgerekend, maar er wordt toch nog iets aangeboden. Gaat men hier op in, hoeven ze niet nogmaals te betalen. Het bedrag wordt dan afgeschreven door middel van een automatische afschrijving.
  • Downsell Stel dat iemand niet ingaat op een kassakoopje en/of de one-click-upsell, dan kun je zelfs nog een downsell doen in Plug & Pay.

Bovenstaande opties zorgen dus direct voor meer omzet en een hogere klantwaarde. Bij Plug & Pay converteert gemiddeld 24,9% bij al hun gebruikers. Dat wil zeggen dat ze naast het originele product of dienst ook nog een kassakoopje, one-click-upsell of downsell kopen.

Exit Intent Pop-ups

Een vrij ingewikkelde term voor een pop-up die tevoorschijn komt wanneer iemand de betaalpagina wilt verlaten. Deze pop-up moet ervoor zorgen dat de potentiële klant toch nog actie onderneemt. 

Dit kan door bijvoorbeeld een pop-up te laten zien waarmee iemand zich kan inschrijven voor een nieuwsbrief en vervolgens een X percentage korting ontvangt. 

Een andere optie is om iemand bijvoorbeeld een vergelijkbaar product te laten zien tegen een lagere prijs, oftewel een downsell. Vervolgens kun je in de e-mailmarketingfunnel alsnog het originele product aan diegene verkopen.

Plug & Pay maakt gebruik van neuromarketing technieken

De 3 mogelijkheden om extra omzet te krijgen met Plug & Pay zijn ook vormen van neuromarketing. Daarnaast heeft Plug & Pay nog veel meer te bieden op het gebied van neuromarketing.

Zo kun je bijvoorbeeld een afteller op jouw betaalpagina zetten die gekoppeld is aan het IP-adres van iemand. Je creëert hiermee een vorm van schaarste en dus ook tijdsdruk. Mensen zijn daardoor eerder geneigd om de knoop door te hakken om iets te kopen.

De afteller van plug & Pay

Sociaal proof bestaat niet langer alleen uit reviews. Je hebt nu ook de mogelijkheid om te laten zien wie of hoeveel mensen in een bepaalde periode iets hebben gekocht. 
social proof met betaalsysteem plug en pay

Unity, het zevende beïnvloedingsprincipe van Cialdini, kun je ook laten terugkomen door te laten zien hoeveel mensen er op dat moment de betaalpagina bekijken. Het kan daarnaast ook zorgen voor een bepaalde druk. Stel jij organiseert een workshop voor maximaal 10 deelnemers en iemand ziet dat 11 mensen de betaalpagina bekijken, dan gaat iemand sneller over tot aankoop. 

Ben jij al overtuigd? Ga hier direct aan de slag met de betaalpagina’s van Plug & Pay.

Termijnbetalingen en abonnementen met Plug & Pay

Stel jij biedt een dienst of online training aan waarbij mensen ervoor kunnen kiezen om in één keer of in termijnen te betalen, dan kan dat aangegeven worden in Plug & Pay. Kiest de klant voor een termijnbetaling, dan wordt het eerste termijn direct afgerekend en de termijnen daarna worden automatisch geïncasseerd

Naast termijnbetalingen is het ook mogelijk om klanten een abonnement te laten afsluiten. Ook hiervoor geldt dat de eerste betaling door de klant wordt uitgevoerd. Daarna volgen automatische incasso’s voor de duur van het abonnement of tot de klant het abonnement opzegt. Wil iemand tijdelijk een abonnement stopzetten? Met één klik kun je de facturatie pauzeren en weer heractiveren. 

Affiliatemarketing met Plug & Pay**

Wil jij jouw klanten, fans en andere affiliates de mogelijkheid geven om jouw producten en/of dienst(en) op commissiebasis te verkopen? Dan ben je bij Plug & Pay aan het goede adres! 

Plug & Pay heeft een heel fijn systeem ontwikkeld voor affiliatemarketing waarmee je: 

  • Affiliatecommissies per product kunt instellen. Kies voor een percentage of een vast bedrag 
  • Unieke promotielinks voor affiliates genereert die met cookietracking werken 
  • Automatisch de commissie toewijst bij een verkoop 
  • Kunt werken met indirecte commissies bij aanschaf van andere producten 
  • Wederkerende commissies kunt instellen bij abonnementen 

Je krijgt van Plug & Pay de mogelijkheid om jouw producten met commissie in hun etalage te zetten. Dit zorgt automatisch voor extra bezoekers en omzet. Met 20.000+ aangesloten affiliates is de kans groot dat jouw product wordt gepromoot!  

De AI functie van Plug & Pay

Plug & Pay heeft een AI-tekstgenerator die automatisch pakkende teksten schrijft voor jouw betaalpagina’s. Met één klik op de knop maak je een kant-en-klare betaalpagina en kun je direct starten met verkopen. 

AI kan de volledige tekst schrijven of bijvoorbeeld alleen krachtige titels en unique selling points. Of denk aan een onweerstaanbare tekst voor kassakoopjes. 

En het mooie is dat AI dit ook nog eens doet in jouw schrijfstijl!  

Testen & optimaliseren

Met Plug & Pay kun jij betaalpagina’s uitgebreid A/B testen. Je kunt er zelfs voor kiezen om de test een maximaal aantal keer te laten draaien. Plug & Pay verdeelt het aantal websitebezoekers zelf over de A/B test. Op deze manier ontdek je welke variant het beste converteert en dus zorgt voor meer klanten en omzet. Kies er bijvoorbeeld eens voor om een betaalpagina die door AI is geschreven te testen tegenover een betaalpagina die jij zelf hebt geschreven. 

Koppelingen met andere systemen 

Plug & Pay is ontzettend makkelijk te koppelen met andere systemen. Er zijn maar liefst meer dan 5.000+ integraties mogelijk. Is er geen directe koppeling mogelijk? Dan kan die koppeling alsnog gemaakt worden met Zapier. Er is hier geen codering voor nodig en geen verandering in hoe je dagelijks met je systemen werkt. 

Systemen waar je onder andere aan kunt denken zijn: 

  • Google Analytics
  • Google Tag Manager
  • Facebook Pixel & Conversions API
  • Mailblue / ActiveCampaign 
  • Mailchimp
  • Huddle
  • Kajabi
  • Learndash
  • MyParcel
  • Moneybird
  • Paperdork
  • En nog veel meer! 

Wil jij Plug & Pay 14 dagen gratis proberen?

Heb je geen tijd of zin om alles in Plug & Pay goed in te stellen en de juiste koppelingen te maken met de diverse systemen? Neem hier contact met mij op om te kijken of ik iets voor je kan betekenen. 

 

* Dit is een affiliatelink

** Het affiliatesysteem is alleen toegankelijk bij Plug & Pay Ultimate.